Kediler çok temiz hayvanlardır, bu yüzden kedilerin tuvalet kutusu kokusu bir insan problemidir.

Kedimin tuvalet kutusu neden kokuyor? Kaka bir kepçe ile çıkarılabilir ve sıvıyı emen ve bir yığın oluşturan altlık kullanırsanız belirli bir miktar idrar da çıkarılabilir, ancak amonyağın keskin kokusu çöp değiştirilene veya kutunun kendisi temizlenene kadar kalabilir.
En iyi “çürüyen balık” olarak tanımlanan karakteristik bir kokusu olan amonyak kokusunu kimse sevmez. İdrar ayrışırken, amonyak koku molekülleri tarafından salınan birincil bileşiktir. İdrarın ana bileşeni olan üre kokusuzdur, ancak bakteriyel ayrışmadan geçerken üreaz adı verilen bir enzim oluşur ve üreyi amonyağa dönüştürür.
Kedi idrarı, köpekler ve insanlar da dahil olmak üzere diğer hayvanların idrarından daha yüksek miktarda üre içerme eğilimindedir. Kedi idrarının kokusuna katkıda bulunan bir diğer kimyasal bileşik, bir idrar amino asit olan felinindir. Üre gibi kokusu da yoktur – bozulmaya başlayana kadar. Daha sonra tiyoller olarak bilinen ve ekşi bir kokuya neden olan kükürt bileşiklerini serbest bırakır.
Diğer faktörler arasında kedinin yaşı ve cinsiyeti bulunur. Daha yaşlı kediler tipik olarak daha az verimli böbreklere sahiptir ve bu fazla kokmuş idrara katkıda bulunabilir. Erkek kediler ayrıca testosteronun varlığı sayesinde özellikle rahatsız edici bir kokuya sahip idrar üretirler. Ayrıca idrarlarında daha yüksek seviyelerde felinine sahiptirler. Kedilerin oldukça gelişmiş bir koku alma duyusu vardır.
Tuvalet kutusunu kullanmayı bırakırlarsa, kötü kokuyu sizin kadar rahatsız edici bulmaları iyi olabilir. Kokuyu azaltmak için, kedinizin kutuyu kullandığını her gördüğünüzde toplayın, iki hafta sonra eski kumu atın ve kutuyu ılık su ve yumuşak kokusuz bir sabunla temizledikten sonra yenisiyle değiştirin. İkiniz de daha mutlu olacaksınız.