Üveit, kedilerde oldukça yaygın bir sorundur ve birkaç nedeni olabilir.

Tedavi edilmeden bırakmanın ciddiyeti nedeniyle, tüm kedi sahiplerinin semptomlarının farkında olması ve onlardan şüphelenmeleri durumunda ne yapacaklarının farkında olması gerekir.
Muhtemelen ilk olarak kedinizin gözünün ağrılı olduğunu fark etmişsinizdir çünkü kısıktır, göz küresi iltihaplanır – gözün iç köşesindeki ince zar – şişmiştir. Bazen göz alışılmadık şekilde büyümüş görünür. Genellikle orta yaşlı veya yaşlı erkek kedilerde görüyoruz, ancak her kedi etkilenebilir.
Bu işaretler, iris, siliyer cisim ve koroidden oluşan göz küresinin pigmentli orta tabakası olan uvea iltihabını gösterebilir. Üveitli kediler, ışığa aşırı derecede duyarlı olabilir veya gözü pençeleme gibi başka ağrı belirtileri gösterebilir.
Olası nedenler arasında, kedigil immün yetmezlik virüsü, kedi lösemi virüsü ve kedigil enfeksiyöz peritoniti gibi altta yatan bulaşıcı hastalıklar; travma; katarakt oluşumu; ve kanser. Bazen nedeni bilinmemektedir.
Üveit belirtileri, diğer göz hastalıkları veya yaralanmalarının belirtilerini taklit edebilir ve gözdeki delinme yaraları ortaya çıktığında fark edilmeyebilir, bu nedenle üveit teşhisi zor olabilir. Kapsamlı bir tarih; altta yatan viral, bakteriyel veya fungal hastalıkları tespit etmek için fizik muayene; ve göz muayenesi önemlidir.
Veteriner hekime olası nedenleri; herhangi bir kediyle dövüştü mü? sivri bitkilerden veya kedinin gözünün farkında olmadan yaralanmış olabileceği vb. diğer yolları anlatın. Radyografi veya ultrasonografi gibi görüntüleme de gerekli olabilir.
Üveit, erken yakalanmazsa veya tedavi edilmezse kademeli körlüğe veya glokom ve katarakt gibi geri dönüşü olmayan komplikasyonlara neden olabilir.
Sebebe bağlı olarak, veteriner hekiminiz enflamasyonu ve ağrıyı kontrol etmek ve biliniyorsa altta yatan nedenleri tedavi etmek için topikal ve sistemik kortikosteroidler  ve diğer ilaçları reçete edebilir. Altta yatan neden tedavi edilebilirse, ön üveitli kedilerin iyi bir sonucu olabilir.